لوله گالوانیزه چیست ؟

توسطمدیریت

لوله گالوانیزه چیست ؟

لوله گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد؟ مقاله در زمینه لوله گالوانیزه ، لوله گالوانیزه ساخت ایران و خارجی و وارداتی ،  galvanised pipe کاربرد لوله گالوانیزه در کشاورزی ، صنعت ، ساختمانی ، سازه ، صنعت آب ، بهترین نوع ، برند لوله گالوانیزه کدام است؟ ، جنس لوله گالوانیزه چیست ؟ با لوله معمولی چه تفاوتی فرقی دارد؟) بهترین مرکز فروش ، بورس لوله گالوانیزه در تهران و کرج ، لوله گالوانیزه در تهران و کرج و سایر شهرهای ایران

لوله‌ی‌ گالوانیزهاز جنس فولاد بوده که برای محافظت در برابر خوردگی و آسیب‌پذیری، سطح آن را با فلز روی می پوشانند. پوشش گالوانیزه،عمر لوله را افزایش داده و همچنین مقاومت آندر برابر خوردگی و رسوبات معدنی را افزایش می‌دهد. این نوع لوله‌ها براساس جنس و نوع فلز به دو دسته‌ی آهنی و فولادی تقسیم می‌شوند.

همچنین لوله های گالوانیزه شده به رنگ خاکستری و تیره بوده که از جنس آهن سفید نورد‌شده می باشند. لوله های گالوانیزه درزداررا با دستگاه‌های درز‌جوش بدین ترتیب که ورق فولاد را با فشار از داخل قالب عبور داده و درز آن را جوش می دهند و سپس جهت افزایش مقاومتش در برابر اسید ها و زنگ زدگی ها  آن‌ها را به مخزنی که حاوی روی مذاب( گالوانیزه) است منتقل می‌کنند و به همین علتبه آن‌ها لوله‌های درزدار نیز گفته می‌شود.

انواع لوله گالوانیزه

تفاوت لوله گالوانیزه گرم و سردبر اساس روش تولید بوده وبر مبنای وزنبه سه دسته ی سبک، متوسط و سنگین تقسیم می شوند.

کاربرد لوله های گالوانیزه

از لوله های گالوانیزه برای انتقال سیال گاز و مایعات از محلی به محل دیگر استفاده می شود و بیشترین کاربرد  آن در گلخانه ها و منازل می باشد.

از دیگر کاربردهای آن می توان به استفاده در سازه های فلزی و دکل های مخابراتی، محافظت از کابل های شبکه و برق، پایه فنس، انتقال آب در صنایع کشاورزی، تخلیه فاضلاب و…  اشاره کرد. این لوله ها را می توان به صورت توکار یا روکار نیز استفاده نمود.

معمولاً لوله های گالوانیزه از داخل دچار زنگ زدگی می شوند که مشکلات فراوانی ازجمله پوسته پوسته شدن ، شکست لوله و تغییر مزه آب را در پی دارند.البته امروزه در لوله کشی منازل، لوله های گالوانیزه جای خود رابه لوله های پلی پروپیلن و نیوپایپداده اند.

درباره نویسنده

مدیریت administrator

دیدگاه‌ها بسته شده اند.
مستقیم با مدیریت-اردهانی